klatka13 - 2011-11-27 15:49:41

mam takie pytanie ponieważ już od poniedziałku zaczynają się odbiory etapu B i chciałabym się zapytać o pomoc... a mianowicie chciałam się dowiedzieć czy ktoś z WAS ma może godnego polecenia inżyniera który pomógłby mi w odbiorze mieszkania.. wiecie sprawdzenie powierzchni, katów itp...

proszę o pomoc :-)

leszak - 2011-11-27 22:13:14

Ja korzystałem z tego:
http://www.odbiorymieszkan.waw.pl/

lukasz - 2011-11-28 11:56:41

a co sądzicie o  nich? http://www.oleba.pl/contact.html

Bubal - 2011-11-28 15:03:50

A ile taka usługa kosztuje?

leszak - 2011-11-28 15:48:56

okolice 200 PLN

Bubal - 2011-11-28 19:52:04

Dzięki. Warto było czy formalność? Pytam, ponieważ czeka mnie to za tydzień i zastanawiam się.

robert - 2011-11-28 21:09:25

Warto. Ja bym na wiele rzeczy nie zwrócił uwagi, ale specjalista, który był ze mną wyłapał parę drobiazgów. Godzina to bardzo mało na pełne oględziny.

Kicior - 2011-11-28 21:47:38

Napisz jakie to drobiazgi w Twoim przypadku byly?

robert - 2011-11-29 12:09:41

Z rzeczy, które pamiętam to:
- niedokładna obróbka blachy na zewnętrznym parapecie na loggi - tynk nie zakrywał w całości parapetu, wystawała pianka montażowa - ciężkie do zauważenia, trzeba było się mocno nachylić lub wymacać palcem
- zdarzały się różne kąty w rogach mieszkania przy pomiarach na różnych wysokościach - np. na wysokości 1m było ok, ale już na 2m nie było 90 stopni
- delikatne, prawie niezauważalne pęknięcie tynku - ja bym nie zwrócił uwagi, osoba która mi pomagała zauważyła to od razu

Generalnie nic poważnego. Z komentarzy osoby która mi pomagała wynika, że budynek jest zrobiony porządnie, a ilość mankamentów niska.

caida - 2011-11-29 14:35:49

I jaki dali z ZZ termin na usunięcie nieprawidłowości?
A tak w ogóle, czy ktoś z forumowiczów odebrał mieszkanie bez usterek? Mam zamiar umówić ekipę na wykończenie i nie wiem ile dać im czasu...

robert napisał:

Z rzeczy, które pamiętam to:
- niedokładna obróbka blachy na zewnętrznym parapecie na loggi - tynk nie zakrywał w całości parapetu, wystawała pianka montażowa - ciężkie do zauważenia, trzeba było się mocno nachylić lub wymacać palcem
- zdarzały się różne kąty w rogach mieszkania przy pomiarach na różnych wysokościach - np. na wysokości 1m było ok, ale już na 2m nie było 90 stopni
- delikatne, prawie niezauważalne pęknięcie tynku - ja bym nie zwrócił uwagi, osoba która mi pomagała zauważyła to od razu

Generalnie nic poważnego. Z komentarzy osoby która mi pomagała wynika, że budynek jest zrobiony porządnie, a ilość mankamentów niska.

gabi44 - 2011-11-29 14:44:11

robert napisał:

Warto. Ja bym na wiele rzeczy nie zwrócił uwagi, ale specjalista, który był ze mną wyłapał parę drobiazgów. Godzina to bardzo mało na pełne oględziny.

Ja mam pytanie jak następuje ustalenie ostatecznej powierzchni mieszkania czy wykonuje to ktoś z ekipy od developera czy na własną rękę?

szrek - 2011-11-29 15:32:52

No i "poszły konie po betonie" - mieszkanie odebrane, klucze w kieszeni. Ponad 2 godziny spędzone "na odbiorze" pozwoliły (chyba) nie przeoczyć żadnej usterki. Jedyne mankamenty to tylko tzw. kosmetyka np. lekkie zadrapanie na framudze okna, brak fugi w jednym miejscu na loggi (usunięte od ręki), drzwi balkonowe wymagają dokładniejszej regulacji. W każdym razie piony, poziomy i kąty "trzymały". Naprawdę, nie było zbytnio do czego się przyczepić. Zresztą w opinii fachowca, który uczestniczył w odbiorze, poziom wykonania jest bardzo wysoki i b. rzadko spotykany.
Jedyne, czego nie można było sprawdzić to elektryka - brak prądu. Ale zarówno przedstawiciel Unibepu jak i dewelopera zapewniali, że wszystko jest OK. Trzeba wierzyć im na słowo. Bardzo spodobało mi się to, że są już liczniki el. i samo podłączenie zasilania nie będzie ciągnęło się w nieskończoność. Również poziom wykonania garażu podziemnego jak i komórki lokatorskiej oceniam na 5+. Jedyne, co budzi mój lekki niepokój to brama garażowa wykonana z ażurowej siatki, co może skutkować niską temperaturą w zimie.
Reasumując - jestem bardzo mile zaskoczony jakością wykonania oraz poziomem obsługi ze strony Unibepu i dewelopera.
Jeżeli ktoś chciałby skorzystać przy odbiorze z usług fachowca, a takowego nie ma, to z czystym sumieniem mogę polecić p. Darka tel. 504 822 700.

Wg informacji dewelopera od piątku odebrano już 30 mieszkań.

madlen - 2011-11-29 15:43:40

Ale macie fajnie, że już odbieracie... Naprawdę zazdroszczę:)))

szrek - 2011-11-29 16:04:41

Nie ma co "zazdraszczać" tylko wpłacać kasę i odbierać :D.

Bamboleo - 2011-11-29 16:18:11

Szreku, a zdradziłbyś nam kiedy wpłaciłeś kasę ? :) Chciałbym wpłacić 1-2 grudnia i zastanawiam się kiedy mogę spodziewać się odbioru.

szrek - 2011-11-29 16:26:42

Kasa poszła tydzień temu, we wtorek, natomiast w czwartek byłem w administracji i umówiłem się na dzisiaj jednocześnie wpłacając dodatkowo za 2 miesiące czynszu plus 150 pln za kontener. Jak chcesz to zadzwoń do osoby z administracji zajmującej się odbiorami p.Marty tel. 605 365 544 - nie musisz czekać na pismo o odbiorze budynku.

lukasz - 2011-11-29 16:28:36

fakt brama garazowa jest bardzo przewiewna;-) ale może to dodatkowa wentylacja?

madlen - 2011-11-29 16:32:05

Ja jestem etap C, więc jeszcze rok czekania przede mną:(

szrek - 2011-11-29 16:34:53

Tak, masz rację, tyle tylko, że jak na mój gust to może nieźle wiać. W każdym razie wg zapewnień dewelopera
"temperatura w garażu będzie umożliwiała bezproblemowe uruchomienie silnika samochodu w zimie":).

szrek - 2011-11-29 16:38:47

madlen napisał:

Ja jestem etap C, więc jeszcze rok czekania przede mną:(

Ups, nie wiedziałem. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło - dłużej będziesz miała nowe :).

lukasz - 2011-11-29 17:03:16

i sniegu bedzie nawiewać...  trochę kiepsko z tą bramą w zimie ale plus że są dwie;-)
150 zł za kontener? nam napisali że 200zł. czy to może zależeć od wielkości lokalu?

kawanagila - 2011-11-29 17:57:20

gratulacje Szrek! Co do terminów, to ja dzisiaj umawiałem i na przyszły tydzień nie było problemu się zapisać od poniedziałku. A kontenery to się płaci w zależności od ilości pokoi

madlen - 2011-11-29 18:07:50

Czyli wychodzi 50 zł za pokój?

kawanagila - 2011-11-29 18:34:45

chyba tak

madlen - 2011-11-29 18:36:05

Sporo...

lukasz - 2011-11-29 18:40:15

a jak ktoś nie będzie gruzu wyrzucał to czemu właściwie ma płacić za kontener? trochę nie fair postąpili. Czynsz będzie 7 zł za metr czy też zależy od ilości pokoi?

madlen - 2011-11-29 19:00:07

Rozumiem,  że te 50 zeta obejmują płatności za okres "urządzania się", czyli ewewntualnego wywalania gruzu i innych tego rodzaju śmieci poremontowych?

kidbs - 2011-11-29 19:05:18

kurde ale zazdroszczę

ja się bujam jeszcze z wypłaceniem kasy
pieruny robią jakieś dziwne problemy

@szrek a kiedy włączą prąd? nie skumałem tego. mój znajomy miał 3 kontakty niepodłączone i znalazł ten błąd w czasie odbioru

kawanagila - 2011-11-29 19:12:33

czynsz jest 7 PLN za metr mieszkania i komórki lokatorskiej, za miejsce postojowe 55 PLN. Ta opłata za kontener ze śmieciami jest jednorazowa i to chyba akurat fajny pomysł, inaczej każdy remontujący stawiałby swój? albo budowlańcy biegaliby i podrzucali gruz na plac budowy kolejnego etapu
Tylko skąd wiadomo jaka jest faktyczna powierzchnia mieszkania, skoro będzie się ją ustalać przy odbiorze.. no ale jakoś to musieli wymyślić

szrek - 2011-11-29 19:16:31

Prąd jest zasadniczo włączony, tyle tylko, by z niego korzystać w mieszkaniu należy udać się do STOENU i podpisać z nimi umowę, następnie przyjdzie ich pracownik, zerwie plombę z bezpieczników, wajcha w górę i jedziemy z prądem :).

robert - 2011-11-29 19:29:37

Caida - usunięcie usterek ma nastąpić w ciągu 30 dni. Moja ekipa remontowa wchodzi na początku stycznia.

Lukasz - nie oszukujmy się, podczas remontu zawsze powstają odpady. Czy to będą fragmenty płytek, drewna itp. to i tak trochę tego będzie. Po to te kontenery.

Co do prądu, ja zastrzegłem w protokole (po uwadze fachowca który był ze mną), że odbiór instalacji elektrycznej i wentylacji mechanicznej nastąpi po zdjęciu plomby z licznika.

Ach... Muszę pochwalić ZZ za jeszcze jedno świetne rozwiązanie. Mamy prawo do jednorazowej wymiany wkładki w głównym zamku do mieszkania. Czyli zostawiamy klucz ekipie, żeby usunęła usterki, potem przekazujemy go ekipie remontowej, a po całej tej operacji prosimy o bezpłatną wymianę wkładki, żeby nie było zagrożenia w przypadku gdyby ktoś sobie dorobił klucz :)

Kicior - 2011-11-29 21:36:19

Robert... Co do wymiany wkladki w drzwiach wejsciowych to jest to standard!!! 10 lat temu juz tak robiono i nie trzeba bylo sie o to specjalnie prosic. Byl termin i hurtem wszystkim wymieniali ;))

klatka13 - 2011-11-30 07:50:50

robert, a mógłbyś podac namiary na specjalistę, ktory pomagał ci w odbiorze mieszkania? ponieważ z twoich opisów faktycznie jest specjalistą....

robert - 2011-11-30 10:43:52

Kicior - aaaaa to nie wiedziełem :) Cofam zachwyty :)

Klatka13 - odbierałem z moim znajomym, który pracuje od dłuższego czasu w branży budowlanej. Robił to w ramach przysługi, nie zajmuje się tym na co dzień. Podpytam się czy byłby zainteresowany i dam Ci znać.

klatka13 - 2011-11-30 15:01:39

super byłabym wdzięczna... oczywiście za opłatą :)

Tunia - 2011-11-30 15:16:04

Znajomy mi polecił fimę odbiorymieszkan.pl. Jestem umówiona na odbiór 06.12, więc dopiero wtedy będę mogła coś więcej napisać. Czy wiecie może czy w mieszkaniach są włączone kaloryfery? Dzwoniłam do RWE i dowiedziłam się, że po podpisaniu z nimi umowy, mają oni 14 dni na uruchomienie usługi :-)

kmroczny66 - 2011-11-30 15:23:12

Wczoraj odebrałem z żoną mieszkanie i kaloryfery nie były włączone. O ile mi wiadomo to RWE włącza prąd po podpisaniu umowy. Za ogrzewanie i wodę odpowiada raczej SPEC.

Generalnie mieszkanie jest wykonane bardzo dobrze. Nasze uwagi dotyczyły stolarki okien. Warto zwrócić uwagę na ewentualne zarysowania szyb i ramy. My we współpracy z ekspertem zgłosiliśmy kilka drobnych uwag.

szrek - 2011-11-30 16:18:44

Tunia napisał:

Czy wiecie może czy w mieszkaniach są włączone kaloryfery?

Nie, w mieszkaniach nie są włączone i z jednej strony bardzo dobrze, bo są zainstalowane przepływowe mierniki ciepła co skutkowałoby naliczaniem zużytego ciepła. Natomiast z włączeniem i sprawdzeniem czy grzeją nie ma problemu, wystarczy w szachcie na swoim piętrze odkręcić zawór i ciepełko popłynie do mieszkania. Grzejnik przy wejściu do klatki grzeje więc ogólnie ciepło jest doprowadzone.

kidbs - 2011-11-30 18:31:58

30 dni na usuwanie usterek to też standard

pytanie tylko czy opóźniają to ile można czy robią raczej na szybko
mi zależy na jak najszybszym rozpoczęciu prac i nie wiem czy mam czekać aż mi je usuną czy nie mogę?
oczywiście zależy to od rodzaju usterki ale może tu jest jakaś ogólna zasada?

Alicja - 2011-11-30 18:46:41

Ja dziś odbierałam i grzejniki w mieszkaniu grzały. Pan z firmy wykonawczej nawet jeden na miejscu odpowietrzyl.

lukasz - 2011-11-30 20:13:04

jutro odbieramy my więc też napiszemy co się działo.

czy progi w drzwiach wyjściowych z mieszkania to u nas są standardowo czy trzeba sobie dorabiac?

pkrz - 2011-11-30 21:36:18

Czy ktoś już może wjeżdżał do garażu na -2? Czy nie jest trochę stromo?

kmroczny66 - czy można wiedzieć jakie są te drobne uwagi?

Alicja - 2011-12-01 00:01:10

Do drzwi wejsciowych do mieszkania dostaje sie przy odbiorze prog, ktory montuje sie na koniec.

kmroczny66 - 2011-12-01 08:31:51

PRKZ - drobne uwagi dotyczyły stolarki okiennej. Trzy zarysowania ramy (pewnie w trakcie montażu), kilka zarysowań jednej szyby oraz (prawdopodobnie) punktowe pęknięcie w narożniku szyby w sypialni (do sprawdzenia w najbliższym czasie). Generalnie mogę stwierdzić, że wykonawca czyli Unibep podszedł do sprawy bardzo profesjonalnie. Z deweloperem mieliśmy różne przygody mniejsze i większe ale trzeba o tym zapomnieć.

W naszym mieszkaniu powierzchnia jest nieco większa niż w planie więc skorzystaliśmy z niekorzystnego zapisu umowy :) Co prawda straciliśmy nieco w komórce ale jesteśmy na plus.

Alicja - 2011-12-01 09:29:23

A jakie są różnice w metrażu?

kmroczny66 - 2011-12-01 09:46:07

0,3 mkw.

Alicja - 2011-12-01 09:59:07

No to chyba nic się nie stało, że tego nie sprawdzałam ;)

kmroczny66 - 2011-12-01 10:14:39

Masz to napisane w protokole odbioru. Wykonawca dokonał pomiaru.

Alicja - 2011-12-01 10:19:58

Mam na + i tu i tu. Ale rozumiem, że dopóki nie przekroczy to wpisanych w umowę (zdaje się) 1,5% to nic się nie dzieje?

gordonek - 2011-12-01 10:36:40

Witam!

Czy po stwierdzeniu usterek podpisuje się protokół odbioru czy też należy czekać z podpisaniem aż wszystko zostanie naprawione?

Pozdrawiam

kmroczny66 - 2011-12-01 10:40:07

W zasadzie to zależy od Ciebie i rodzaju usterek. My oceniliśmy wspólnie z fachowcem, że te usterki są bardzo małe i nie wymagają wstrzymywania procesu odbioru. Podpisaliśmy protokół i odebraliśmy zestaw kluczy.

Robi - 2011-12-02 09:41:22

Podpisałem dziś umowe ze Stoenem. Mają 14 dni na włączenie prądu, ale obiecali wcześniej, ok. 12.12

pozdrawiam

maki - 2011-12-02 17:25:43

Jak Wasze wrażenia po kontakcie z Panią Martą - koordynatorem odbioru ?
Moje wrażenia niestety negatywne: arogancja, niekomunikatywność, sposób rozmowy rodem z PRL.

ewwae - 2011-12-02 20:37:56

Moje wrażenia z kontaktów z P. Martą - pozytywne.

A może Maki weź pod uwagę "jak Ty komu, tak on Tobie"?

A tak na marginesie - byłam niechcący świadkiem jak ludzie dzwonią i burzą się, a to że nie będą płacić za kontener, a to, że nie będą płacic czynszu przed odbiorem itp..... A kobita niczemu winna, a wszystko skupa się na niej.

konrad - 2011-12-03 09:34:51

Jakoś nie odnotowałem negatywnych wrażeń po kontakcie z koordynatorem odbioru.

Bez przesady maki..... nie zaśmiecaj forum jakimiś plotkarskimi sensacjami w stylu brukowej prasy, z których by wynikało, że zatrudnili do obsługi klientów kogoś aroganckiego, niekomunikatywnego itp....

Robi - 2011-12-03 16:58:57

Ja również same pozytywy w stosunku do p. Marty :)

pozdrowienia

javin - 2011-12-03 18:28:20

Jakie dokumenty trzeba mieć, żeby podpisać umowę ze STOEN? Zastanawiam się, czy można to zrobić przed odbiorem, tak żeby w trakcie odbioru był już prąd....

jenes - 2011-12-03 19:58:55

javin napisał:

Jakie dokumenty trzeba mieć, żeby podpisać umowę ze STOEN? Zastanawiam się, czy można to zrobić przed odbiorem, tak żeby w trakcie odbioru był już prąd....

Dowód osobisty i protokół odbioru, czyli nie podpiszesz umowy przed odbiorem. Można wpisać w protokole, że instalacja elektryczna i wentylacja mechaniczna będą odebrane po podpisaniu umowy ze STOEN (ktoś tu już tak robił).

javin - 2011-12-03 22:06:20

Dzięki za odpowiedź!

Mam jeszcze pytanie do osób, które odebrały już mieszkanie. Ile trwał w Waszym przypadku - godzinę, dwie, dłużej? Czy deweloper Was pospieszał? Czy były "naciski", żeby podpisać protokół mimo usterek?

Alicja - 2011-12-04 00:45:00

U nas sprawa trwala z godzine. Nikt nie pospieszal ale nie ogladalismy jakos b. Dokladnie mieszkania. Z usterek byla jedna - peknieta szyba. Podpisalismy protokol bo zapisali, ze ja usuna.

Tunia - 2011-12-04 08:31:42

Kontakt z P. Martą - ok. A co do tej umowy ze STOEN, też chcieliśmy przyspieszyć i pojechaliśmy wcześniej (na infolinii poinformowali nas, że wystarczy mieć akt własności), no i zostaliśmy odesłani, gdyż potrzebny jest protokół zdawczo-odbiorczy :-)

maki - 2011-12-04 14:46:25

Konrad - nie zamieszczam zadnych sensacji z prasy brukowej (co za nonsens), tylko przedstawiam moje wrażenia po kontakcie z koordynatorem odbioru.
Chyba na forum można, a nawet należy, zamieszczać również uwagi krytyczne ?
Zapewniam, że są one wynikiem mojego osobistego doświadczenia podczas rozmowy telefonicznej.

kidbs - 2011-12-04 22:36:09

Czy Pani Marta jest jedyną koordynującą odbiory?
Może bez wdawania się w szczegóły to też nie jestem fanem Pani Marty, ale nie mówię, że zła czy coś tylko, że najmniej miła :)


Pytanie czy developer może popędzać i ograniczać czas na odbiór mieszkania?.

Tunia - 2011-12-05 07:47:01

kidbs napisał:

Pytanie czy developer może popędzać i ograniczać czas na odbiór mieszkania?.

Termin płatności ostatniej transzy jest do 31.12.2011, a więc do tego czasu developer nic nie może.

kidbs - 2011-12-05 09:38:54

Nie dokładnie się wyraziłem.
Chodziło mi o czas na odbiór mieszkania zn. obejrzenie go i znalezienie wszystkich miejsc do poprawek, rys na szybach itp.

Tunia - 2011-12-05 11:46:26

Ja się nie wypowiadam, odbieramy mieszkanie dopiero jutro, więc mogę napisać jak nasze wrażenia :-)

gordonek - 2011-12-05 14:59:47

Robi napisał:

Podpisałem dziś umowe ze Stoenem. Mają 14 dni na włączenie prądu, ale obiecali wcześniej, ok. 12.12

pozdrawiam

Czy to oznacza, że przez około 2 tyg po odebraniu kluczy nie ma się dostępu do energii?

robert - 2011-12-05 15:10:04

gordonek napisał:

Czy to oznacza, że przez około 2 tyg po odebraniu kluczy nie ma się dostępu do energii?

Zgadza się.

kmroczny66 - 2011-12-05 15:20:06

RWE zdejmuje plomby na bieżąco. W przypadku naszego mieszkania trwało to 4 dni. 14 dni to termin graniczny.

Robi - 2011-12-05 16:30:11

kmroczny66 napisał:

RWE zdejmuje plomby na bieżąco. W przypadku naszego mieszkania trwało to 4 dni. 14 dni to termin graniczny.

zgadza sie.

Dzwoniłem dziś do RWE to pod koniec tygodnia będą znowu u nas zdejmować plomby. Czyli wychodzi raczej 4-5 dni roboczych

renard - 2011-12-05 20:27:26

Jeżeli chodzi o odbiory to zależy od nabywców, można spisać listę usterek i umówić się na drugi termin po usunięciu usterek przez developera, można podpisać protokół od razu z usterkami. Jeżeli ktoś jest perfekcjonistą to może się umawiać na kilka terminów aż do usnięcia przysłowioej `ostatniej ryski`. Developer ma terminy na odbiór mieszkań i będzie zapraszał, jeżeli komuś nie zależy na szybkim odbiorze to może wybrzydzać w nieskończoność, trzeba się jednak wczytać w umowę i robić to zgodnie z nią i prawem budowlanym; ale możliwości jest sporo, normy są tak drakońskie,że zawsze można sie do czegoś przyczepić...  Jeżeli komuś zależy na szybkim odbiorze - to pozostaje egzekwowanie zapisów umownych, nie widzę tu za dużych możliwości ograniczeń ze strony developera.
Trzeba też pamiętać, że właścicielami stajemy się dopiero po wpisie do księgi wieczystej, więc przeciąganie odbioru w nieskończoność może okazać się zgubne ...

kawanagila - 2011-12-05 21:03:04

Tunia napisał:

Ja się nie wypowiadam, odbieramy mieszkanie dopiero jutro, więc mogę napisać jak nasze wrażenia :-)

o, a my jutro o dziewiątej.. To powodzenia!

ewwae - 2011-12-05 22:16:27

A trzeba być obecnym prz tym zdejmowaniu plomb przez STOEN, celem podpisania jakiegoś protokołu, sprawdzenia itp? Czy odbywa się to "zaocznie"?

Robi - 2011-12-05 22:31:05

ewwae napisał:

A trzeba być obecnym prz tym zdejmowaniu plomb przez STOEN, celem podpisania jakiegoś protokołu, sprawdzenia itp? Czy odbywa się to "zaocznie"?

zupełnie zaocznie, wystarczy im dostęp do skrzynek na klatce. Ale pamiętaj o tym by włączyć bezpieczniki w mieszkaniu, bo są z default-u na off ;)

kawanagila - 2011-12-05 23:28:36

Czy my podlegamy pod STOEN na Rudzkiej?

Tunia - 2011-12-06 07:51:10

kawanagila napisał:

Tunia napisał:

Ja się nie wypowiadam, odbieramy mieszkanie dopiero jutro, więc mogę napisać jak nasze wrażenia :-)

o, a my jutro o dziewiątej.. To powodzenia!

hmmm, my też o 9 :-) Tobie też życzymy powodzenia i  może do zobaczenia:-)

Tunia - 2011-12-06 07:53:47

kawanagila napisał:

Czy my podlegamy pod STOEN na Rudzkiej?

tak

kawanagila - 2011-12-06 08:15:20

Z tych emocji to mi się dni pomyliły!! Przecież my odbieramy w środę ;)

Tunia - 2011-12-06 14:21:31

My jesteśmy już po odbiorze :-) Wrażenia ogólne bardzo pozytywne. Jest pare poprawek, ale klucze i tak odebraliśmy - obiecano, że w między czasie wszystko poprawią.

lukasz - 2011-12-06 14:55:34

a co do kablówki to na pewno będzie Aster bo ich auto dziś widziałem u nas. Czyli za jakiś czas zmieni się w UPC;-)

robert - 2011-12-06 17:14:54

Mam nadzieję, że UPC pojawi się nim się przeprowadzę. Nie chce mi się podpisywać umowy z Aster a potem jej zmieniać. Tym bardziej, że mimo akwizycji Astera przez UPC, nadal mają odrębne oferty z czego ta Astera jest mniej korzystna.

Co do poprawek to zwijają się jak w ukropie. Mieszkanie odbierałem tydzień temu w poniedziałek, a w zeszłą sobotę już widziałem poprawki tynkarskie (nie miałem kątów w kilku miejscach).

kawanagila - 2011-12-08 10:34:44

No to mieszkanie odebrane. Mamy rysę na jednej szybie, i w paru miejscach w łazience wyrównali powierzchnię, bo przy wywietrznikach było nierówno, ale zrobili to od ręki. Szampan wypity, teraz czekamy na prąd!

lukasz - 2011-12-08 11:49:54

Pamietajcie żeby zajrzeć do skrzynek w dniu kiedy teoretycznie RWE ma zdjąć plomby. Jeśli was przy tym nie będzie to trzeba prosić ochronę o włączenie bezpieczników w skrzynce na klatce

kidbs - 2011-12-08 14:59:26

Też odebrałem. Rysa na szybie, rysa na parapecie, dwa miejsca do wyszlifowania tynku. Chyba było jakieś pęknięcie na ścianie i chcieli to zakryć ale im nie wyszło do końca.
Ma też drzwi do regulacji, ale to szczegóły.

Pani Marta bardzo miło i reszta tam Panów też na plus. Dziś widzę, że ogólnie obsługa biura to mili ludzie.
Pan Z Unibep za to dosyć hardy ale konkretny i też bez problemu.

klatka13 - 2011-12-08 15:29:39

ja też już mam klucze w kieszeni i prócz 3 rzeczy wszystko oki. 1) to nie równe kontakty 2) rysy i regulacja drzwi a 3) to za mały spadek do odpływu na loggi. martwi mnie w sumie tylko ten spadek bo to grubsza robota, a po dzisiejszym deszczu to widac jak woda stoi i nawet nie dochodzi do odpływu:(

mogę z czystym sumieniem polecić osobę z firmy odbiorymieszkan.pl

lukasz - 2011-12-08 16:07:00

a na czym polega u was regulacja drzwi?

mojeM - 2011-12-08 20:46:09

Ja takze odebralem swoje m, postanowilem napisac ze aby podzielic sie swoja radoscia, a takze aby inni moi sasiedzi wiedzieli czego ewentualnie moga sie domagac od dewelopera i oczekiwac na odbiorze swojego m.

Ostatecznie do protokolu wpisalem 3 male usterki (podwojne gniazdko zamiast pojedynczego, brak opisu bezpiecznikow oraz cos tam jeszcze malo istotnego) takze jak widzicie u mnie nie bylo zbyt duzo klopotów. Fachowiec ktory dokladnie odbieral moje mieszkanie pochwalil jakosc prac i wykonania lokalu. Jedyną rzecza ktora mnie zmartwila to brak w jednym miejscu poziomu podlogi na loggi (odchylka 2mm), gdzie moze stac woda po deszczu, ale ostatecznie po konsultacji z fachowcem od odbiorow nie zdecydowalem sie na poprawe jej gdyz podobno o tej porze roku mogli by ja jeszcze gorzej wykonac niz obecnie. Dodam ze zatrudnilem profesjonaliste  ktory przez ponad 2h wszystko precyzyjnie sprawdzal specjalistycznym sprzetem. Jesli mialbym raz jeszcze robic odbior to nie wahalbym sie i raz jeszcze zatrudnilbym tego fachowca-polecam goraco!!!
Dla chetnych oto kontakt do niego: 692 449 488.

Mam nadzieje ze choc troche pomoglem Wam moi przyszli sasiedzi:)
Pozdrawiam

klatka13 - 2011-12-09 08:21:04

jesłi chodzi o regulacje drzwi  to trzeba je jeszcze wypoziomowac ponieważ same się zamykają:( ja je otwieram a one sie zamykaja ale to juz drobnosta ktora można samamu zrobic juz jak próg bedzie zamontowany:)

mo fachowiec tez ogolnie zachwalił wykonawce, największe wraznienie na nim zrobił położony tynk oraz w moim przypadku trzymanie kątów.

szrek - 2011-12-09 14:50:18

Z tym samo zamykaniem się drzwi to nie jest problem złego wypoziomowanie tylko chodzi o wymogi ppoż. Można jedynie tak je ustawić by zamykały się szybciej lub wolniej - tak w czasie odbioru zostałem poinformowany zarówno przez przedst. Unibepu jak i fachowca który pomagał przy odbiorze. Dla mnie osobiście jest to trochę dziwne, ale skoro tak ma być to niech będzie - jedynie przeprowadzę regulację szybkości zamykania. A przy okazji zapytam, czy kaloryfery dobrze Wam grzeją, bo u mnie trochę słabo.

darek - 2011-12-09 16:25:48

Z ogrzewaniem są wg mnie jeszcze różne przejściowe problemy, u nas przez pierwszy tydzień od odbioru w ogóle nie grzały, mimo zapewnień, że trzeba je tylko odpowietrzyć. W naszej klatce a pewnie we wszystkich jest podobnie są dwa piony grzewcze, jeden dla pięter parter-5 włącznie, a drugi wyżej. Z racji, że moje mieszkanie jest na piątym piętrze, jest ostatnie w pionie. Problem w końcu został rozwiązany poprzez zwiększenie ciśnienia w systemie grzewczym. Problem spadku ciśnienia początkowo chyba będzie występował bo duża część mieszkańców będzie zdejmowała grzejniki choćby łazienkowe w celu położenia płytek pod nimi co powoduje zmniejszenie ilości wody. Niektórzy będą też pewnie wymieniać inne grzejniki.

Od tego poniedziałku grzejniki grzeją nie przerwanie i spowodowały wzrost temperatury z 14 do 19 stopni. Grzejniki podobno nie będą bardzo gorące dopóki na dworze będą dodatnie temperatury. SPEC czy inna ciepłownia nie daje maksymalnej temperatury jeśli nie ma takiej potrzeby.

PS. Też odbieraliśmy z odbiorymieszkan.pl i byliśmy zadowoleni

Kicior - 2011-12-09 18:39:17

Ja tez juz jestem po odbiorze. Wrazenie pozytywne. Kilka drobnych poprawek zwlaszcza przy oknach. Martwi mnie natomiast krzywo zamontowana winda nie wiem czy wszyscy zwrocili na to uwage ale przynajmniej ta w klatce 7 jest o dobre 5cm przesunieta wzgledem plytek...Przy tym standardzie jakos nie pasuje!

erkaem - 2011-12-09 19:40:00

Witam,
Obecenie musimy opłacić czynsz do końca stycznia + kontener. Orientuje się ktoś co się dzieje z czynszem w przypadku nie odebrania mieszkania z powodu usterek? Czy zostanie on pobierany dopiero po podpisaniu protokołu odbioru?

kawanagila - 2011-12-09 23:08:45

Kicior napisał:

Ja tez juz jestem po odbiorze. Wrazenie pozytywne. Kilka drobnych poprawek zwlaszcza przy oknach. Martwi mnie natomiast krzywo zamontowana winda nie wiem czy wszyscy zwrocili na to uwage ale przynajmniej ta w klatce 7 jest o dobre 5cm przesunieta wzgledem plytek...Przy tym standardzie jakos nie pasuje!

My mieszkamy w siódmej i szczerze mówiąc nie zauważyliśmy tego.. przyjrzę się temu bliżej, ale chodzi o przesunięcie prawo/lewo?

jenes - 2011-12-10 09:58:17

erkaem napisał:

Witam,
Obecenie musimy opłacić czynsz do końca stycznia + kontener. Orientuje się ktoś co się dzieje z czynszem w przypadku nie odebrania mieszkania z powodu usterek? Czy zostanie on pobierany dopiero po podpisaniu protokołu odbioru?

Czynsz jest należny dopiero po odebraniu lokalu/miejsca garażowego.

kawanagila - 2011-12-10 10:54:08

Mam pytanie do szczęśliwych posiadaczy prądu w mieszkaniu, czy można sprawdzić dzwoniąc do RWE czy prąd został włączony, czy trzeba samemu sprawdzać, czy już ktoś był i zdjął plombę?

lukasz - 2011-12-10 13:27:42

sprawdz w skrzynce na listy. jesli włączyli to będzie tam ulotka od RWE, że już jest ok ale bezpieczniki w skrzynce nie są włączone. potem trzeba iść do ochrony a oni otworzą skrzynkę na klatce i podniosą bezpieczniki


kawanagila napisał:

Mam pytanie do szczęśliwych posiadaczy prądu w mieszkaniu, czy można sprawdzić dzwoniąc do RWE czy prąd został włączony, czy trzeba samemu sprawdzać, czy już ktoś był i zdjął plombę?

erkaem - 2011-12-10 16:32:14

jenes napisał:

erkaem napisał:

Witam,
Obecenie musimy opłacić czynsz do końca stycznia + kontener. Orientuje się ktoś co się dzieje z czynszem w przypadku nie odebrania mieszkania z powodu usterek? Czy zostanie on pobierany dopiero po podpisaniu protokołu odbioru?

Czynsz jest należny dopiero po odebraniu lokalu/miejsca garażowego.

Czyli jeżeli stwierdzimy usterki i nie odbierzemy mieszkania to zapłacony czynsz za grudzień przejdzie na poczet lutego?

Kicior - 2011-12-10 21:07:48

kawanagila napisał:

Kicior napisał:

Ja tez juz jestem po odbiorze. Wrazenie pozytywne. Kilka drobnych poprawek zwlaszcza przy oknach. Martwi mnie natomiast krzywo zamontowana winda nie wiem czy wszyscy zwrocili na to uwage ale przynajmniej ta w klatce 7 jest o dobre 5cm przesunieta wzgledem plytek...Przy tym standardzie jakos nie pasuje!

My mieszkamy w siódmej i szczerze mówiąc nie zauważyliśmy tego.. przyjrzę się temu bliżej, ale chodzi o przesunięcie prawo/lewo?

Popatrz na podloge gres z lewej strony ma ok 10cm a z prawej ok 15 cm. Ciekaw jestem z czego to wynika?

Kicior - 2011-12-11 23:08:25

W sprawie kluczy do szaf z instalacjami na klatce ... Uwazam ze wszyscy powinnismy je dostac przy odbiorze bo sa niezbedne podczas prac wykonczeniowych a szukanie i proszenie sie jest bardzo uciazliwe natomiast pomaganie sobie srubokretem lub innym przedmiotem zniszczy nam szafy. Czy ktos moze dostal klucz?

jenes - 2011-12-12 11:55:19

erkaem napisał:

jenes napisał:

erkaem napisał:

Witam,
Obecenie musimy opłacić czynsz do końca stycznia + kontener. Orientuje się ktoś co się dzieje z czynszem w przypadku nie odebrania mieszkania z powodu usterek? Czy zostanie on pobierany dopiero po podpisaniu protokołu odbioru?

Czynsz jest należny dopiero po odebraniu lokalu/miejsca garażowego.

Czyli jeżeli stwierdzimy usterki i nie odbierzemy mieszkania to zapłacony czynsz za grudzień przejdzie na poczet lutego?

tak, na poczet odpowiedniego miesiąca po odbiorze (niekoniecznie lutego, bo być może odbierzesz dopiero w lutym/marcu) :-)
Pamiętaj, że czynsz został obliczony na podstawie pomiaru powierzchni lokalu dokonanego przez Unibep PRZED odbiorem. Dlatego jeśli podczas odbioru lokalu powierzchnia zostanie skorygowana, masz prawo do korekty wyliczenia należnego czynszu.

crz - 2011-12-12 21:02:59

Mam pytanie. Czy w wielu przypadkach powierzchnia lokalu odbiega od powierzchni deklarowanej przez ZZ w projekcie? Mieszkanie znajomego (u innego developera) zostało zmierzone przez wykonawcę jeszcze przed wpłatą całej wartości i odbiorem mieszkania. Różnica wyniosła 30cm in minus i w związku z tym developer zwrócił ok. 2500zł, mimo że zapis w umowie pozostawiał margines, w którym mieściła sie wspomniana różnica. To dobra praktyka.

kawanagila - 2011-12-13 00:42:57

my mamy 0,12 m2 mniej mieszkania.. ale 0,4 m2 więcej komórki lokatorskiej

Robi - 2011-12-13 21:56:03

u mnie +1.1 m2 więcej

kidbs - 2011-12-13 22:44:26

Kicior napisał:

W sprawie kluczy do szaf z instalacjami na klatce ... Uwazam ze wszyscy powinnismy je dostac przy odbiorze bo sa niezbedne podczas prac wykonczeniowych a szukanie i proszenie sie jest bardzo uciazliwe natomiast pomaganie sobie srubokretem lub innym przedmiotem zniszczy nam szafy. Czy ktos moze dostal klucz?

mi gość z UniBep powiedział, że nie ma kluczy a drzwi do instalacji zostają na razie otwarte
otwiera się je poprzez lekkie popchnięcie co pozwala je tak palcami lekko zaczepić i otworzyć. nie trzeba śrubokrętów czy innych narzędzi.

Przemo - 2011-12-13 23:17:43

Witam,

Wczoraj odebralismy nasze mieszkanie w 9 klatce i chcialem podzielic sie moimi wrazeniami z tego zacnego wydarzenia :)
W mojej opinii bardzo pozytywnie, nie moge powiedziec zlego slowa na temat organizacji odbiorow - wszystko szybko, sprawnie i bez problemow.
Spedzilismy w lokalu ponad godzine + czas na ogledziny komorki lokatorskiej oraz miejsca garazowego. Jesli chodzi o uwagi dotyczace mieszkania to potwierdzam wczesniejsze opinie uzytkownikow, iz wady nie byly duze.
Odnotowalismy nastepujace problemy: wymiana skrzydla drzwi balkonowych (bylo obite po upadku), regulacja drzwi balkonowych na zawiasach, nierownosci podlogi w jednym z pokojow (istanialo minimalne ryzyko, iz dluga deska podlogowa bedzie "plywala" wiec zdecydowalismy sie na wyrownanie), niewlasciwy splyw wody na loggi (odnotowalismy ten fakt w protokole, jednak nie ma mozliwosci poprawy tej wady).

Bardzo milo zaskoczyl nas natomiast fakt posiadania wideodomofonu w mieszkaniu ;)

Mam nadzieje, iz moje uwagi okaza sie pomocne.

pozdrawiam,

Kicior - 2011-12-14 09:35:33

kidbs napisał:

Kicior napisał:

W sprawie kluczy do szaf z instalacjami na klatce ... Uwazam ze wszyscy powinnismy je dostac przy odbiorze bo sa niezbedne podczas prac wykonczeniowych a szukanie i proszenie sie jest bardzo uciazliwe natomiast pomaganie sobie srubokretem lub innym przedmiotem zniszczy nam szafy. Czy ktos moze dostal klucz?

mi gość z UniBep powiedział, że nie ma kluczy a drzwi do instalacji zostają na razie otwarte
otwiera się je poprzez lekkie popchnięcie co pozwala je tak palcami lekko zaczepić i otworzyć. nie trzeba śrubokrętów czy innych narzędzi.

Tak mnie podobnie mowili ale nie kazde drzwi sa dobrze spasowane i nie kazde da sie tak otworzyc co wiecej liczniki elektryczne z glownym bezpiecznikiem sa zamkniete na inny klucz

kidbs - 2011-12-14 19:14:20

Czy w każdym mieszkaniu przycisk alarmowy jest pod domofonem? U mnie to jest na wysokości dostępnej dla 3 latka i już się zastanawiam jak to uzbroić by żaden dzieciak za to nie złapał.

Tunia - 2011-12-15 07:40:33

U mnie jest tak samo, a mamy dwójkę dzieci i też się już nad tym zastanawiałam jak to zabezpieczyć przed ciekawskimi rączkami :-)

klatka13 - 2011-12-15 08:04:59

chyba u wszystkich jest tak nisko i wlasnie dlatego, że gdyby cos się stało- jakiś pożar itp to zeby nawet dziecko moglo poinformowac ochronę ze cos sie zlego dzieje w mieszkaniu. ja poprostu przeniosę go wyżej na sciane...

Bubal - 2011-12-15 09:27:39

Można zadzwonić do RWE i dopytać się. Też czekałem na info w skrzynce a okazało się, że monter przyszedł, odpalił prąd a nie zostawił żadnej informacji. Najlepiej poprosić pana z Unibepu żeby otworzył szafę i sprawdził czy jest plomba i wajchy poszły w górę :) Możesz mieć zerwane plomby a nie włączone na tablicy głównej.

Alicja - 2011-12-15 14:39:05

A ja mam takie pytanie: które zamki w drzwiach będą nam później wymieniać? Ten główny na górze (od złotego dużego klucza)? Wpuszczam wykonawcę i chcę wiedzieć co mu dać.

Bamboleo - 2011-12-15 14:50:52

Wymieniane będą te zamki ze złotym kluczem.

kawanagila - 2011-12-19 17:35:23

Znaleźliśmy po włączeniu prądu wady w instalacji elektrycznej (nie było napięcia w paru kostkach od oświetlenia). Mieszkanie odebraliśmy wcześniej. Udałem się z tym do Unibep i oni bez żadnego grymaszenia usunęli wszystkie usterki w dwa dni. Duże piwo panowie!!

robert - 2011-12-19 20:13:22

Oooo dobrze wiedzieć. Jak sprawdzałeś instalację?

kawanagila - 2011-12-19 21:23:18

żarówka do każdej kostki i lampka do każdego kontaktu..

maki - 2011-12-21 17:20:28

Witam,

Czy ktoś odbierał już może mieszkanie na ósmym piętrze ?
Pytam, bo zdaje sie,  że jest pewien wspólny problem dla tych mieszkań.

Pozdrawiam.

javin - 2011-12-21 17:39:03

Można wiedzieć, jaki to problem (ja akurat siódme piętro)?

Co do mojego odbioru - wrażenia podobnie jak większości sąsiadów. Fachowiec (inspektor budowlany, który zawodowo zajmuje się ekspertyzami budowlanymi - byłem z jego usług bardzo zadowolony) ocenił jakość wykonania budynku i lokalu na "4+" (w skali do "5"). Były oczywiście drobne uwagi do ram okiennych. Kąty akurat wszędzie proste. Miał tylko jedną dużą uwagę do lokalu- brak poprawnego odpływu (spadku) na loggi (o czym już część z Was pisała). Zauważył to natychmiast, stwierdził, że takie wykonanie jest niezgodne z przepisami prawa (woda na 100% będzie stała) i udało się to wpisać do protokołu. Deweloper zadeklarował, że poprawią to na wiosnę. Trzymam za słowo - klucze odebrałem.

caida - 2011-12-22 08:59:15

U mnie przy instalacji sufitów podwieszanych okazało się, że "sufity nie trzymają poziomu". Różnice sięgają ok. 1 cm w salonie, nie lepiej jest w łazience :(

Anna - 2012-10-12 15:30:12

Pytanie do juz mieszkancow,
czy w lazienkach podczas odbiorow mieliscie kilka oddzielnych odplywow (wanna, toaleta, zlew, pralka), czy jeden główny?

Dziekuje

robert - 2012-10-12 16:54:21

Niestety był tylko jeden główny. Trzeba było wodę i odpływy rozprowadzać na własną rękę.

borys - 2012-11-10 17:17:27

U mnie też bym wystawił ocenę 4+ Jedyny mankament to porysowane szyby. Szczęśliwie na chwilę wyszło słońce i wszystko było widać jak na dłoni. Co druga szyba porysowana. Po zajściu słońca też było to widoczne, jednak trzeba było przyjrzeć się dokładniej. Reszta oprócz drobnych regulacji bez zarzutu.

www.dhunters.pun.pl www.pozyczki-kredyty-forum.pun.pl www.dragonballzgra.pun.pl www.cssnofear.pun.pl www.zkmgda.pun.pl